NYX
As a subsidiary of L’Oréal, NYX Professional Makeup distributes high-quality cosmetics worldwide. It is characterized by a large range of vegan products and a complete commitment to cruelty-free practices.
“Money Heist“ Influencer Event
With the aim of effectively associating its brand image as the official makeup partner of the successful Netflix series ‘Money Heist’ and reaching a wide audience, NYX Professional Makeup, in collaboration with B+D, initiates the conception of a special event.
A high-class event in the style of the Netflix series is created. Featuring a specially printed currency, a sophisticated ‘escape story’ with surprise elements, an intriguing off-location, and numerous influencers ensuring a high-impact staging of the event. An engaging story is woven around NYX products, contributing to consumer activation in collaboration with the series. In the end, the event not only achieves the stated objectives but also captivates influencers and consumers in a lasting way, effectively showcasing the brand’s limited editions.
Live-Activation Movie zur Pride Week
Zur Pride Week soll ein Omnichannel Projekt den Markenkern emotional beleben und aufladen. Dabei sollen die dem Unternehmen wichtigen Werte Diversität, gegenseitiger Respekt und die Achtung aller Menschen betont werden.
Von B+D geplant und umgesetzt wird ein Bekenner-Film mit unterschiedlichen Testimonials aus verschiedenen sozialen Medien. Dargestellt wird echte Teilhabe von Menschen, die sich um Werte bemühen und aus eigener Erfahrung eindrücklich berichten, wie es ist, wenn diese nicht geachtet werden. Ein kraftvolles Drehbuch und ein edgy Cut in der Postproduktion sorgen für eine starke Aufmerksamkeit für den Film. So gelingt es NYX, ein Zeichen zu setzen und sich zur Pride Week zu positionieren.